|
|
S-rod |
S-rod sin design med S-rammen er helt unik.
Denne er patentert av 3G Bikes. Dette gjør at du har en sykkel ingen
andre har maken til.
Dette er en av syklene Gary (designeren) er mest stolt av.
Dekkene på sykkelen er tykke som gjør at de har dempende effekt. At
den kun har 9 gir og ikke 18 eller 27 er for at syklene skal være
enkel og vedlikeholde.
Det holder med 9 gir. Det letteste giret er lett nok og det tyngste
holder til topp fart.
Her får du endelig en Offroad sykkel som er forskjellig fra alle
andre.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pris
Bestille
Mer informasjon
Hvordan bestille
Vilkår |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spesifikasjon
|
|
|
|
|
|
|
|
Ramme |
3G patentert S-Design |
|
|
|
|
|
|
Gaffel |
Teleskop støtdemper |
|
|
|
|
|
Felg Foran |
24" |
|
|
|
|
|
Felg bak |
24" |
|
|
|
|
|
Hjulnav |
Svart legering med svarte eiker |
|
|
|
|
|
Bremser foran |
V-brems |
|
|
|
|
|
Bremser bak |
Skivebrems, vaier |
|
|
|
|
|
Gir |
9 gir Shimano Deore |
|
|
|
|
|
Krank |
3PC CNC'd |
|
|
|
|
|
|
|
Sykkelsete |
3G Race |
|
|
|
|
|
|
|
Pedaler |
1/2" Alloy |
|
|
|
|
|
|
|
Dekk foran |
3G Slicky-G 24x3.45 |
|
|
|
|
|
|
|
Dekk bak |
3G Slicky-G 24x3.45 |
|
|
|
|
|
|
|
Reflekser |
Pedaler, styre og setestamme |
|
|
|
|
|
|
|
Farge |
Sort |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monteringsdetaljer |
|
|
|
|
|
|
|
Alle sykler fra Sykkelfabrikken AS kan man velge å montere
selv. Da får man avslag i prisen. Se
prislisten.
Sykler utover Oslo og omegn som må sendes i posten må monteres selv. |
|
|
|
|
|
|
|
Montering av S-rod:
Enkel montering
Estimert tid : 30 minutter
Verktøy:
Umbrako, 8, 10, 14, 15 mm fastnøkkel, stjernetrekker, avbitertang.
|
|
|
|
|
|
|
|
Forskjerm |
x |
|
|
|
|
|
|
|
Bakskjerm |
x |
|
|
|
|
|
|
|
Pedaler |
Må monteres |
|
|
|
|
|
|
|
Støtte |
x |
|
|
|
|
|
|
|
Sete |
Må monteres |
|
|
|
|
|
|
|
Styre |
Må monteres |
|
|
|
|
|
|
|
Gaffel |
Ferdig montert |
|
|
|
|
|
|
|
Kulelager gaffel |
Ferdig montert |
|
|
|
|
|
|
|
Gir |
Ferdig montert |
|
|
|
|
|
|
|
Forhjul |
Må monteres |
|
|
|
|
|
|
|
Bakhjul |
Ferdig montert |
|
|
|
|
|
|
|
Bremser foran |
Ferdig montert |
|
|
|
|
|
|
|
Bremser bak |
Ferdig montert |
|
|
|
|
|
|
|
Skivebrems |
Ferdig montert |
|
|
|
|
|
|
|
Refleks |
Må monteres |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ekstrautstyr |
|
|
|
|
|
|
|
De fleste delene på syklene er standard deler som kan kjøpes i
lokal sportsbutikk. Spesialdeler kan kjøpes via oss. |
|
|
|
|
|
|
|
Dekk/slange |
v |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kommentar fra Gary Silva som har designet sykkelen:
|
|
|
|
|
|
Gary's comments.
First of all I have to give credit for the inspiration for this design to Mart
Mattei, owner of Cycle Smithy http://www.cyclesmithy.com. He showed me a bike
made in the 1940’s that blew my mind away. This man has an incredible collection
of antique bikes. When I was in Chicago on a road trip I realized that we need
to make a bike for city use. A bike that would be cool looking, That would have
style and most important that will be comfortable.
So when I started this project l had no idea that it would take such a long time
to get it done. I live here in Taiwan and have a friend who works in the
aerospace industry. Well I gave him the cad drawings of the bike and asked him
to "Test the shit out of It." using state of the art aerospace computers and
software... software that tests for material strength and weak points. - used
for testing parts for planes... before they even get manufactured! - So, I made
my first design and my friend showed me the potential weak spots on the frame.
We redesigned using that information, reinforcing those potential weak spots,
and then carried on with more testing. Now it was time to build the prototypes!
As many of you know. This is a lengthy process where science meets art, so...
after 6 prototypes I finally got the strength that I wanted. This bike is truly
an incredible ride! When you hit a pothole the bike has a natural give due to
its unique frame design and also to the chromoly that we used. We use an air
shock on the deluxe version so people can adjust how much flex they want on the
frame and can adjust the shock to absorb to suit their weight, thus minimizing
the extra strain on the frame.
In Asia we signed up none other than Jaguar http://www.jaguar.com to sell our
bikes! In the U.S. and Australia 3G BIKES will distribute the bike. The first
150 bikes will be numbered, and we will be selling the first 150 models directly
from Taiwan - shipping by UPS or FED EX. So the bikes will be available in Late
April. We are taking names now so do not wait to have the coolest looking street
bike on the market!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pris
Bestille
Mer informasjon
Hvordan bestille
Vilkår |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|